Bedre automatisering ifm utlysning av stillinger og mottak av nyansatte
Hadde vært fint med en bedre prosess for utlysning av stillinger. Tenker på feks at de som søker kan:
- Laste inn cv fra linkedin istedet for å fylle ut manuelt
- Man sender svar til alle som søker/tar kontakt. Det er et par stk jeg kjenner som har kommentert at de ikke har fått noe svar på hverken søknad eller henvendelse til bfk
Prosess for mottak av nyansatte kan bedres. Det bør, ihvertfall når vi får opp Sharepoint, være mulig å lage en god arbeidsflyt som sikrer at alt er på plass når den ansatte kommer på sin første arbeidsdag. Dette vil typisk kunne være
- alt av lønn og personall info er på plass
- Bruker er laget og bruker har fått de tilganger han skal ha
- Leder publiserer en kort intro på intranette
- Og sikkert mye mer:)
- PC og annet er på plass
Man får jo kun en sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk
Leveres av UserEcho
og at profilbilde legges inn i AD
LinkedInAPI ser ut til å dele ut en del info som burde la søkere fylle ut felt automatisk i det minste.
En god del info, inkludert bildet, kan hentes rimelig lett.