+5
Godkjent

Samle supporttjenester

Bjørn Kaarstein 8 år siden oppdatert av prosjektkontor 7 år siden 6

Det er i dag flere måter å kontakte support på. Dersom du har problemer med skoleadministrativt system må du kontakte sas-support@bfk.no. Dette administreres i Superoffice. Resten av organisasjonen bruker helpdesk@bfk.no og har PureService som system. Det vil være en forenkling for brukerne å ha ett sted å henvende seg, og vi trenger bare ett system for å håndtere support.

Samtidig som jeg ser nytten av at vi bruke samme system (Pureservice) ser jeg også behovet for flere epostadresser slik at saker havner fort på rett sted. Vi bør også tenke gjennom hvordan disse epostadressene er laget, at de ligner på hverandre og gir mening. Jeg skyter fra hofta og nevner et mulig forslag her.


Hvis alle epostadressene begynner med "helpdesk" (eller et annet ord vi blir enige om) og man begynner å skrive det inn i Outlook, så vil Outlook foreslå resten. Derfor er mitt forslag:


helpdesk-IKT

helpdesk-personal

helpdesk-lonn

helpdesk-okonomi

helpdesk-ehandel

helpdesk-bfk-innkjop

helpdesk-btv-innkjop

osv.


Dette ligner på slik vi kan oppleve det når vi velger møterom.


Det kan se ut som mange epostadresser, men som Bjørn skriver, hvis vi har ett system så er det lett å flytte en sak som har blitt sendt "feil".


+1

Det er verdt en diskusjon rundt hvor denne kontrollen/videresendingslogikken skal ligge. Mener vi i BFK at det skal ligge ute hos brukeren, eller er det førstelinje support sin oppgave å sende det videre til riktig sted?


Det enkleste for brukerne er en adresse, det enkleste for de som skal supportere er mange adresser.

En del henvendelser skal i utgangspunktet ikke til oss på sentral Helpdesk, som ITs-Learning for eksempel. Det skal være en ITS-Learning-ansvarlig på hver skole som skal følge opp disse henvendelsene. I tillegg er det en sentral ITS-Learning-ansvarlig som eventuelt tar sakene videre.

Når det gjelder skuddet fra hofta som Peter fyrer av er jeg helt enig; det hadde vært lurt om alle "interne" Helpdesk-henvendelser gikk til epost-adresser a la de navnene han nevner. Det bør være lett å huske, og vil dukke opp som Peter nevner i til-feltet ved bruk av Til-knappen i Outlook..

Åpen

Tatt dette opp med Stein Morten Øen for å finne ut hvordan vi får de med på dette.

Til vurdering
Godkjent

Saken er på ingen måte glemt, vi har bare ikke fått prioritert dette. Imidlertid er det nå iløpet av våren hvor vi får rullet ut helpdesk'er til alle Stabsenhetene, så får vi jobbe videre med dette utover sommeren.

Kommentering er deaktivert

Leveres av UserEcho